Grote opening; tips en aandachtspunten

Grote opening; tips en aandachtspunten

De opening van een bedrijf of instelling kun je maar één keer vieren, dat kan je dus maar beter meteen groots doen. Maar hoe pak je dat aan en wat zijn de aandachtspunten? In dit blog geven we je enkele tips waardoor elke grote opening een succes wordt.

Wat is een grote opening?

Een grote opening is een term voor het openen van een instelling of bedrijf, maar dan op een opvallende manier. Dat betekent niet dat het zo groot moet worden dat het bedrijf meteen ernstig in de schulden zit, maar de opening moet wel veel indruk maken op de bezoekers en omwonenden.

Waarom het goed is om een grote opening te houden?

Een grote opening geeft jou de kans om jezelf en jouw bedrijf of instelling goed voor te stellen aan klanten, de lokale bewoners en zakelijke partners. De volgende redenen kunnen je overhalen om de opening van jouw bedrijf groots te vieren:

Het zorgt voor naamsbekendheid

Je hebt maar één kans op een eerste indruk. Door meteen goed uit te pakken gaan mensen over je praten en kun je jouw potentiële klanten onmiddellijk laten zien wat je te bieden hebt.

Het is heel belangrijk voor een bedrijf om goede relaties te hebben met de lokale gemeenschap. Een opening is daar een ideaal moment voor om de toon te zetten.

Interesse peilen

Een grote opening zal veel verschillende mensen trekken; familie, vrienden, collega’s, concurrenten, klanten en omwoners. Zo kun je heel goed peilen hoe de stemming en de eerste oordelen zijn over jouw bedrijf.

Zakenrelaties aangaan

Je zult voor je bedrijf de juiste klanten moeten aantrekken, maar soms ook goede leveranciers vinden. Een opening is het ideale moment om alvast relaties aan te gaan en zaken te doen.

De aandachtspunten voor een grote opening

De aandachtspunten voor een grote opening

Er zijn een aantal factoren die bepalen of een opening een succes wordt of niet. De volgende aandachtspunten zijn daarbij belangrijk:

Zorg voor een goed verhaal

Waarom ben jij je bedrijf begonnen? Waar help je mensen mee met jouw dienst of product? Zorg dat je een goed verhaal hebt in je hoofd dat je duidelijk naar de gasten kunt overbrengen.

Zorg voor bekendheid bij de pers

De lokale pers is het ideale medium om bekendheid over de opening naar buiten te brengen. Heb je een landelijk of zelfs internationaal bedrijf? Dan zul je het groter moeten aanpakken. Het volgende aandachtspunt is dan van belang.

Je sociale media moet al voor de opening op orde zijn

Bepaal ten eerste of je een social media kanaal wilt, daarna welke. Het is van groot belang om te zorgen dat deze al up-to-date is voor de opening. Communiceer regelmatig over de opening zodat mensen er aan herinnerd worden.

Adverteer

Dit kun je doen in lokale of landelijke dag- of weekbladen.

Zorg voor vermaak

De gasten komen natuurlijk om jou een hart onder de riem te steken en om sfeer te proeven. Maar als je een grote opening wil houden, dan hoort daar vermaak bij. Denk daarbij aan muziek, dans of een andere act of show.

Een biketrial show boeken

Wil je iets anders dan een standaard muziek of dans act bij de grote opening van jouw bedrijf? Wil je iets spectaculairs waar de bezoekers nog lang over na zullen praten? Boek dan een biketrial show bij Daan Boverhof!

Deze show kan zowel binnen als buiten gehouden worden. Daan vermaakt het publiek door zijn kunsten op de fiets te tonen. Hij springt, fietst en balanceert op en over obstakels als pallets, boomstammen, autowrakken en hekwerken. Dit doet hij onder begeleiding van commentaar en opzwepende muziek. Het publiek wordt ook nog eens betrokken bij de show.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem dan nu contact met mij op en ik reageer zo snel mogelijk